zaterdag 17 juli 2010

Domies Toen te Pieterburen

We hebben zoveel leuke dingen gedaan de afgelopen week dat ik nauwelijks aan reageren op jullie blog toe kwam, sterker nog, ik loop enorm achter in laten zien wat ik heb gedaan!
Beter zo dan dat ik mij verveel natuurlijk..

Dinsdag zijn we naar het schitterende dorpje Pieterburen gegaan. Eerst hebben we de botanische tuin Domies Toen ("tuin van de dominee"). Deze ligt naast de St. Petruskerk die stamt uit de 15de eeuw. De tuin is niet zo groot dat je er een paar uur in kan besteden, maar er even een lekker wandelingetje in maken gaat prima. Daarna hebben we even lekker gegeten bij het theehuis wat erbij hoort, ons tafeltje stond aan een oude middeleeuwse dobbe (soort natuurlijke grondwater vijver).

Hier een impressie van de tuin en theehuis:



Uiteraard hebben we daarna nog de zeehondencrèche bezocht. Wat een schattige diertjes zijn het toch. Niet te geloven dat er mensen op de wereld zijn die deze diertjes bewust pijn doen alleen voor hun velletje. Triest ook om te lezen dat de meeste zeehondjes ook hier terecht komen door toedoen van de mens; vervuiling, verwondingen door visnetten etc etc. Aan de ene kant enorm mooi te zien dat er mensen zijn die ontzettend hard werken om deze diertjes weer gezond in de natuur terug te krijgen, aan de andere zo jammer dat het nodig is dat dit er moet zijn..




3 opmerkingen:

  1. Leuk he, pieterburen, wij komen er geregeld..
    je hebt trouwens prachtige foto's gemaakt, mooi zo'n collage..
    Fijne dag vandaag.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie foto's geplaatst! Ik ben nog nooit in Pieterburen geweest, maar het lijkt mij zeker de moeite waard!

    Een heel fijn weekend en een hartelijke groet vanuit mijn bear chair (grapje), Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pieterburen in de kop van het Noorden, een heerlijke plek, dat onderstrepen je foto,s. Ze zijn prachtig en dan die zeehonden met hun zacte blik en hun fluweelglanzend velletje. Ze zijn zo vertederend,

    Fijn weekend, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis