zaterdag 2 juli 2011

Badhu, Utrecht

Regelmatig ga ik uit eten, zoals bekend houd ik enorm van lekkere smaakjes en dingen uitproberen, maar nog meer geniet ik er van als er voor mij gekookt wordt. Eerder dit jaar zijn we met vrienden al een bij Badhu geweest. Omdat het ons zo heeft gesmaakt en we het wilden combineren met een dagje Utrecht (wat mis ik Dille & Kamille en L'Occitane hier in Groningen!) wilden we hier graag weer eens naar terug.

Badhu is een Arabisch hotel en restaurant, waar ze heerlijke mezze serveren, het vlees is biologisch, het vis duurzaam en voor de vegetarier is er een enorme keus. Niet alleen het design van het interieur maakt indruk (Badhu is gevestigd in een voormalig badhuis - daar komt ook de naam vandaan), maar de opmaak van de gerechten en vooral de smaken zijn geweldig.

Vooraf hadden we twee heerlijke dips (Zaalouk & B'lavuka Bil Sabanich) met een Libanees platbrood. Helaas ben ik die vergeten op de foto te zetten. Het geluk was dat we aan het raam zaten en het zonnetje heerlijk op ons tafeltje scheen.
We hebben de volgende gerechtjes in meerdere rondes besteld:


Chiyar
Een salade van komkommerlinten, waterkers, amandelen, fetacreme, granaatappel met een tamarillo dressing.


 Marak Batat Helwa
Een tajine van zoete aardappel, cashewnoten, pijnboompitten en saffraan.


Haloumi
Gebakken Arabische kaas met gemarineerde aubergine


B'stilla
Filodeegpakketjes met amandelen, walnoten, pistachenoten, dadels en harissa.


 Jelbana Bil Zitoen
Artisjokken, gepofte paprika, olijven, kappertjes en een chilidressing

Btata Qesbour
Gevulde aardappel met Marokkaanse pesto, ingelegde citroenroomsaus en charmoula

Dat alles met een heerlijke pot muntthee (geserveerd in een mooie zilveren Marokkaanse theepot), en een geweldige service. Echt een aanrader!
Hotel / restaurant Badhu
Willem van Noortplein 19   
3514 GK  UTRECHT

9 opmerkingen:

  1. Mmmmm dat ziet er lekker uit zeg. Hopelijk heb je er goed van genoten. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat ziet er lekker uit zeg, en allemaal zo mooi geserveerd, zal het adresje even onthouden, lijkt me zeer de moeite waard.
    Mooie foto's trouwens!
    Fijne zondag, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat stoer dat je dat allemaal uitprobeert! Ik ben meer een zekere eter, maar ik ben er ook van overtuigd dat er daardoor een heleboel lekkers aan mijn neus voorbij gaat :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh....dat ziet er allemaal heerlijk uit. Heerlijk om nieuwe gerechten uit te proberen en een luxe als dit zo voor je geserveerd wordt.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmmm ziet er heerlijk uit zeg, heb zelf me hele leven in Utrecht gewoond maar kan deze badhu niet ... krijg trek van alles .... fijne zondag ...rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je dit allemaal opgegeten? zo veel.
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit, hihi ik zie je al staan met je fototoestel boven je bord
    Ik ga het adres opschrijven hoor!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallootjes,

    Ook weer even bij jou kijken. Ik ga gelijk even naar die schilderijen googelen die je zei op mijn blog. Leuk.
    Wat een heerlijks heb je daar allemaal joh. Jeemig, wat ziet dat er likkebaardend uit. Heb net een kookboek gekocht, het heet PLENTY van Otto Ottolenghi of zoiets en die maakt ook dat soort eten. Fantastisch joh! Je spiegel met de kat geweldige foto ! Ik snap wat je bedoelt dat je bepaalde winkels hier mist. Heb ik net zo hoor. Over 2 weekjes naar Bergen en kan ik weer even alle kanten op. Zalig ! Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo.Zitten in b'stilla nog kip?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis