maandag 14 november 2011

Yeri Shaes' Fionn


Een aantal jaar geleden ben ik samen met mijn vriend een cattery begonnen in Traditionele Perzen. Het Perzenras wordt steeds platter qua snuit en het uiterlijk extremer en extremer om maar prijzen te winnen op show. Dat stond ons enorm tegen, en we waren gewoonweg helemaal verliefd op Perzen met een ouderwets snoetje.
Ik ben er mee gestopt omdat ik té veel moeite heb met het afscheid nemen van de kittens, ik vond het vreselijk en had er meer verdriet van dan dat het vreugde opleverde.

In 2008 hadden we een nestje van 5 schattige kleine wollebaaltjes. Een klein rood dik beertje Fionn zou dekkater worden in Denemarken en is daar gaan wonen bij mijn vriendin Louise in haar cattery.

Fionn heeft een mooi nestje bij haar in de cattery gegeven, daarna is hij gecastreerd. Ondanks zijn castratie gaat hij niet zo lekker met een aantal andere heren in de kattengroep van Louise. En terwijl de situatie niet nijpend is denken we dat Fionn gelukkiger wordt in een huisje met minder katten en zeker zonder open katers en poezen.
Louise heeft al rondgekeken in Denemarken naar het perfecte nieuwe huisje voor Fionn maar allemaal hadden ze wel net iets wat niet geschikt is voor dit lieve mannetje. Nu heb ik dit al op het kattenforum geplaatst, maar ik wil toch ook even Fionn laten zien op mijn blog, wie weet vinden we op deze manier het perfecte geschikte huisje?

Fionn is een verlegen lieve knuffelbeer. Aan vreemden moet hij heel erg wennen, maar kent hij je eenmaal na een paar dagen dan vind hij het heerlijk om je aandacht te krijgen en knuffelt hij volop. Mocht Fionn dan ook in een nieuw huisje terecht komen geef hem dan alsjeblieft even de tijd om te wennen, hij zal zeker na enige tijd ontdooien en je helemaal geweldig vinden.

Wat we graag zouden willen zien in het perfecte huisje voor Fionn:
  • Een huisje waar hij veilig naar buiten kan. Dus een afgezette, cat proof, tuin zou ideaal zijn en beter dan een kattenren (Fionn mag absoluut niet vrij naar buiten). Fionn vindt het heerlijk om lekker buiten te struinen en te loeren op vogeltjes, insecten etc
  • Hij krijgt nu rauw vers voer (carnibest ) met daarbij hoogwaardig blikvoer, we willen graag dat dit ook gegeven wordt in de toekomst
  • Een rustig huishouden, zonder kleine kinderen en geen honden is het meest geschikt voor Fionn.
  • Niet teveel andere katten, zeker geen ongecastreerde katten.
Fionn is een Traditionele Pers met een stamboom van SAINT pro Cat, (zijn officiele naam is Yeri Shaes' Fionn)  hij is geboren op 26 mei 2008 en gecastreerd. Fionn zal met een contract verkocht worden.

Geïnteresseerde kunnen contact opnemen met Louise, info@klassisk-perser-kat.dk (haar website: http://www.english.klassisk-perser-kat.dk/ ) , ze spreekt en schrijft perfect Engels, of met mij, dani@worldofdani.com , ik zal de vragen proberen te beantwoorden dan wel doorspelen, of je in contact brengen met Louise.
Laat de afstand naar Denemarken geen drempel zijn, Louise en ik zijn veel bereid wanneer we het gouden mandje tegenkomen.
 

Fionn als klein kitten bij ons nog thuis, is het geen zalig beertje?


Wie weet tot ziens?

12 opmerkingen:

  1. oooo wat een lievie begrijp dat je daar verliefd op kan worden en afscheid erg moeilijk is ...leuke post ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zo'n lieve pluizenbol(niet negatief bedoeld hé!) uit!!! Maar hier zou het de hel voor hem zijn, de lieverd. Deze morgen was het niet de wekker maar vechtende katten die ons wakker maakten. Teveel rondzwervende katten hier vrees ik; onlangs nog een tot nu toe onbekend exemplaar gezien, staat die dan even te kijken naar mij om dan zijn wandelgangetje verder te zetten... het is wat. Ik hou van katten maar dan wel zoals jij wil dat Fionn kan leven, waar hij zorg en toch ook vrijheid kan hebben want katten die dag in dag uit binnen moeten blijven, ook dat vind ik zo zielig. Een goed afgesloten tuin is dan ook een noodzaak en dat is hier niet mogelijk want dan zouden we zelf ingesloten zitten en geen weg meer op kunnen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    Groetjes,
    ik wens Fionn een goede nieuwe thuis toe!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieffie. wat een koppie.. ooohh ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om afscheid van hem te nemen. Ik hoop dat je een goed huisje voor hem vindt.

    liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop van harte dat je een goed thuis voor Fionn gaat vinden, dat is hem van harte gegund!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooierd..............die moet toch zo een nieuw huisje hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Achhhhh wat een lieverd...en ja altijd moeilijk he???...jammer van dat blad zeg maar....maar wieweet ooit nog eens.....liefs van mij...♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He is so lovely. I had a persian very similar once named Charity. She lived for 20 years. Good luck finding this beautiful boy a good home.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hij is geweldig!! maar er zijn al drie katers hier in huis...ik hoop dat je een fijn huis voor hem vind!!
    succes groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij prachtig! Ik hoop dat je snel een goed huis voor 'm vindt!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan me voorstellen dat je moeite had om die kleine kittens weg te zien gaan. Maar dit soort gaan in tegenstelling tot de "huistuinenkeukenkatten" vaak wel naar mensen die er echt om geven. Toen wij Joep gingen halen zag ik dat de Mevrouw van de cattery er ook moeite mee had.
    Ik hoop dat hij snel een mooie en goed plaatsje gaat krijgen, misschien wel bij jou...

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou hem dolgraag willen maar geen catproof tuin hier..geen geld voor duur eten en twee katten die helemaal tevreden zijn met zn tweetjes..jammer vind em praaachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och, wat een dotje is het toch! Hij is prachtig...
    Ik zou hem wel willen hebben, maar ik weet niet hoe hij zal reageren op onze poes Britney...
    En wat bedoel je met: niet met kleine kinderen? Vind je zeven en vijf jaar klein?

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis