vrijdag 7 september 2012

Hondsrug Heide en Vennen route + Boomkroonpad

Maandag zijn we heerlijk wezen wandelen in Drenthe. Ik had leuke verhalen gehoord over Het Boomkroonpad en we besloten daar te kijken.
Je loop eerst onder de grond door en vervolgens klimt je via een trap de hoogte in. Je loopt dan ter hoogte van de boomtoppen. Ik had verwacht dat we een hele wandeling door deze toppen konden maken, maar het was maar een teleurstellend klein stukje.


Van daaruit waren er echter wel veel wandelroute mogelijkheden en we besloten te gaan voor de Heide en Vennen route. Deze leek ons het meest afwisselend en dat was het zeker! Zowel qua landschap als qua diertjes die wij tegenkwamen. Behalve de enorme hoeveelheid mestkevers die zowel voor ons overstaken als om onze oren heen vlogen (wat een geweldig gezicht overigens die vliegende kevers met die dikke kontjes), zagen we muisjes scharrelen tussen de takken en werden we op het einde van onze route verrast door een schattig klein konijntje!
Ook waren er al weer veel paddenstoelen te vinden, de herfst doet zijn intrede. Een wandeling die we zeker nog eens gaan doen, of een van de andere vele routes met het boomkroonpad als uitgangspunt.


 

 

 
 

 
  
 
 

7 opmerkingen:

  1. Wij zijn daar jaren geleden ook geweest, ik ging altijd met mijn ouders naar Drenthe op vakantie. Ook naar het boomkroonpad maar ik kan me herinneren dat het mij ook tegenviel. Maar de omgeving daar is prachtig, kijk maar naar je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is daar wel mooi.
    Als we ooit in Drenthe zijn moeten we daar ok maar eens gaan kijken.
    Mooie foto´s.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie natuur. Ik woon in Bretagne, waar er ook veel heidegebieden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wonen hier niet zo ver vanaf. Toch is het al jaren geleden dat ik er ben geweest. Je hebt prachtige foto's gemaakt.
    Ik wens je een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische foto's weer, dat konijntje wat lief! En die libelle, grandioos. Fijn om zo even mee te wandelen, het is echt te ver hier vandaan....lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te zien was het een super wandeling. Erg mooie foto's heb je gemaakt.

    Fijn weekend, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er geweldig uit daar! Prachtige foto's....die van de zwammen zijn super!
    Fijne avond en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis