zondag 1 september 2013

Tuingoed Foltz: kwekerij & brocante

In ons buur-dorp Meeden zit de specialiteiten kwekerij Foltz. Ze verkopen hier aparte planten, brocante en hebben een prachtig aangelegde tuin waarin je de planten goed kan aanschouwen.  Helaas had ik mijn camera niet bij mij, en moest ik het doen met de camera van mijn smartphone, waarbij ik achteraf zag dat de lens niet al te schoon was. Jammer!

 
In de grote schuur waar de brocante is uitgestald zat het vol met zwaluwnesten en heen en weer fladderende jonge zwaluwen tussen de kroonluchters. (Zien jullie ze zitten bovenin bij de kroonluchter?)





De tuin stond vol in bloei met prachtige Echinacea's en vele andere soorten waarvan ik de naam allemaal niet heb onthouden. Wanneer je er bent loop dan vooral ook even door naar de ezeltjes. We zijn naar huis gegaan met een aantal Echinacea's en Rudbeckia's.








Ben je eens in de provincie Groningen dan is een bezoekje aan Foltz meer dan waard. Regelmatig worden er speciale planten dagen en fairs gehouden.

Tuingoed Foltz
Hereweg 346
9651 AT Meeden

3 opmerkingen:

  1. Dit is echt puur genieten! Alles samengebracht waar ik van hou! ik zou willen dat ik er in de buurt woon!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is een beetje ver voor ons.
    Maar als ik in de buurt kom wil ik er vast wel even gaan kijken.
    Ziet er heel gezellig uit.
    En wat leuk van de zwaluwen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg leuk uit zeg. Lijkt me leuk om daar eens naar toe te gaan.

    Gezellige dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis